Cum sa vinzi eficient prin Email

Cum te percep clientii tai si cum sa nu ii alungi cu spam

Personal, am aproximativ 5-6 adrese de email pe care le verific in fiecare zi (folosesc un client de email). Fac asta pentru ca sunt activ pe acele email-uri si ma intereseaza sa comunic cu diferite persoane.

emailmarketingguide

Invariabil, pentru ca sunt active ma inscriu prin diferite liste de email sau sunt fortat sa ma inscriu daca vreau un anumit produs/serviciu. Inteleg acest aspect, nici mie nu imi convine dar il accept. Il vad oarecum ca publicitatea la TV – nu imi place sa fiu intrerupt in mijlocul filmului dar realizez ca reclama aceea e cea care imi plateste defapt filmul.

Deci, imi deschid eu dimineata adresele de email si ce vad: O gramada de magazine despre care nu stiu mai nimic ma anunta cu extra bold ca sunt REDUCERI. Si nu o data ci de 2-3 ori pe zi pentru ca poate nu am vazut de primele dati. Evident ca dau unsubscribe, dar in timp apar altele.

Cateva adevaruri despre cum gandesc clientii tai

Daca au cumparat odata ceva de la tine nu inseamna ca stiu cine esti!

Tu ai cumparat ceva de la un magazin pentru ca atunci cand ai cautat produsul respectiv era mai ieftin acolo? Sau poate doar acolo ai gasit. Sau pur si simplu pentru ca a fost in primele pozitii pe google? Eu da.

Cate lucruri ai retinut despre magazinul respectiv? Cate lucruri mai tii minte despre magazinul respectiv dupa 2-3 luni?

Iti spun eu: Aproape nimic

Marea majoritate a cumparatorilor tai, mai ales cei noi, nu stiu mare lucru despre tine si oricum NU ESTI ASA IMPORTANT pentru ei. Nu incepe sa vinzi din prima catre abonatii noi. Primele email-uri pe care un abonat ar trebui sa le primeasca ar trebui sa fie doar generale si ar trebui sa aiba un singur scop: Utilizatorul sa te constientizeze pe tine si afacerea ta.

Promoveaza-te pe tine nu produsele tale

In fiecare dimineata aflu ca sunt la reducere ceasuri, adidasi, scule si multe alte lucruri pe care le am in casa in cantitati indestulatoare. Habar nu am insa ce magazine imi trimit ofertele.

Nu ar fi mai bine ca in loc sa trimiti in fiecare zi o lista de produse “la reducere” sa trimiti o informatie utila care sa il aduca pe vizitator la tine pe site? Chiar crezi ca vinzi ceva atat de extraordinar incat o sa il impresionezi in fiecare zi cu aceleasi liste?

Decat sa trimiti in fiecare zi aceiasi lista cu adidasi la reduceri nu mai bine faci o serie de articole despre cum sa faci exercitii in aer liber? Sau o serie de articole despre beneficiile sportului si unde poti alerga intr-un cadru organizat si asa mai departe.

Da, e mai greu – trebuie sa incerci sa iti cunosti clientii, ce vor, la ce folosesc produsul tau si cum ii poti ajuta. E mai simplu insa sa pui o lista intr-un email pe care sa il trimiti de 100 de ori ca poate poate 0.0001% vor reactiona.

Cat de des are cu adevarat nevoie utilizatorul de produsele tale?

Vinzi cumva paine sau apa? Cred ca astea sunt printre singurele produse pe care le cumpar zilnic. Cumpar doar de cateva ori pe an majoritatea produselor pentru care sunt abonat. Si atunci cand cumpar nu o fac pentru ca am primit un email de 300 de ori ci pentru ca am nevoie de produsul respectiv.

Ganditi-va: clientul are nevoie de produsul vostru de 4 ori pe an (sa zicem) insa, si daca trimiteti un email doar cu produse o data pe saptamana, inseamna ca i-ati trimis 48 email-uri inutile (52 saptamani pe an).

Nu ar fi mai bine sa nu ii trimiteti doar produse ci si informatii cu adevarat utile? Sunt absolut convins ca daca vreti, puteti sa gasiti in fiecare saptamana un subiect interesant despre afacerea sau produsele voastre. Scrieti un articol si trimiteti-l. Simplul fapt ca utilizatorul citeste continutul vostru, ca intra pe site si il constientizeaza e foarte important.

E mai productiv sa iti citeasca un articol decat sa iti ignore 100 de email-uri.

Te-ar putea interesa si sfaturi de la Brian Dean, unul din cei mai buni marketeri din SUA

In urma cu cateva luni, am avut sansa sa il cunosc la GPEC 2016 pe Brian Dean, unul dintre cei mai cunoscuti marketeri din SUA. La momentul respectiv am scris un articol cu cateva din sfaturile lui pentru news-letter de succes. E un articol interesant si il puteti citi aici >

Te-ar mai putea interesa si cum functioneaza in realitate content marketing, sau promovarea prin continut

In realitate, promovarea prin continut doar te evidentiaza ca expert in nisa ta si in timp cititorii tai vor ajunge sa asocieze brand-ul tau, sau pe tine, cu domeniul in care activezi. Avantajul mare este ca atunci cand unul dintre cititorii tai va avea efectiv nevoie de serviciile tale, probabil vei fi prima lui alegere. Asta daca articolele tale i-au placut. Poti citi mai multe aici >

Ad-Web - Agentie Marketing Online | Web-Design | Servicii Promovare Online | Tel: 0775.304.971