Obiectivele Multiple – cum sa cresti MASIV eficienta unei campanii de promovare

Exista o modalitate de a creste MASIV eficienta a aproape orice campanie de publicitate

uploadscardimage6426925579d450-4569-4ae7-96eb-7d144b6df94d.jpg950x534__filtersquality80

Si nu, nu e Clickbait.
E ceva ce am sa explic foarte clar in continuare si puteti implementa imediat.

Este vorba de reclame cu obiective multiple.

Reclame cu mai multe obiective

Aproape toate reclamele tale sunt inerent slabe

Si nu, nu doar ale tale. TOATE.

Atunci cand lansam o reclama pentru a vinde ceva in mediul online (orice) obiectivul este sa avem o rata de conversie de undeva intre 0.x si maxim 3-5%.

Adica, din 100 de oameni care sunt adusi de acea reclama, in medie, doar 1-2% ajung sa si cumpere produsul promovat.

O reclama care vinde produsul la 2% din vizitatori e in general considerata una eficienta.

Asta inseamna ca, in medie, dai bani la 98% de oameni care vin, NU FAC NIMIC si iti acoperi costul din profitul de la cei 2% care au facut ceva.

Ti se pare eficient?

Fiecare om vrea ceva diferit intr-un moment diferit

Afirmatia de mai sus e o realitate vizibila in comertul online.

Motivul pentru care reclamele sunt destul de ineficiente se datoreaza in mare si faptului ca oamenii vor lucruri diferite in momente diferite.

Daca tu faci reclama azi la pantofi albastri, este imposibil ca toti oamenii pe care ii aduci sa vrea ACUM pantofi albastri si sa vrea exact modelele pe care tu le promovezi.

Si asta e valabil pentru ORICE produs vinzi, nu doar pantofi albastri.

Cum crestem masiv eficienta reclamelor

Din start, trebuie sa impartim traficul in 2 categorii:

  • Oameni care vor vrea sa cumpere (minoritatea)
  • Oameni care NU vor vrea sa cumpere (majoritatea)

Un lucru foarte evident si mult dezbatut este cum sa crestem vanzarea catre cei care vor sa cumpere. Nu despre asta vorbesc acum. Acum vorbesc ce sa facem cu cei care NU vor sa cumpere.

Primul lucru pe care trebuie sa il faci e sa identifici motivele generale si punctuale pentru care ei nu vor sa cumpere.

Motivele generale pot fi:

  • Nu au bani (cel putin nu la momentul la care te viziteaza)
  • Nu au incredere in tine sau in produs
  • Au cumparat recent si chiar nu au nevoie acum
  • altele pe care trebuie sa le gasesti

Iar motivele punctuale ar putea fi:

  • Vor produsul respectiv, dar cred ca poate il gasesc in alta parte mai ieftin
  • Nu ai avut culoarea/forma/caracterisitica pe care o doreau
  • Nu s-au descurcat pe site, sau alte dificultati tehnice
  • etc…

Bun, acum ai obtinut o lista cu motive care te impiedica sa vinzi acum.

Pasul urmator e simplu si logic:

Trebuie sa iei fiecare element si sa vezi DACA ii poti oferi omului ceva REZONABIL care sa il poata determina sa cumpere ACUM. Daca nu, atunci trebuie sa abordezi acel motiv printr-o vanzare din MAI MULTI PASI.

Vand pantofi si aduc oamenii pe o pagina unde sunt mai multe modele de pantofi. Una din probleme e ca unii oameni nu vor gasi acolo modelul de pantofi care le place. Pur si simplu sunt unii care nu gasesc ceva sa le placa. Asta nu e o problema imediat rezolvabila. Daca omul nu gaseste un pantof sa ii placa, nu va cumpara INDIFERENT ce ii zici.

Dar daca ai pune in pagina urmatorul mesaj:

“Nu ai gasit niciun model de pantofi sa iti placa?

Inregistreaza-te aici: [camp email] si iti trimitem catalogul cu toate produsele oferite de furnizorii nostri. Daca gasesti la ei o pereche pe care noi nu o avem, facem o comanda special pentru tine.”

Sau ceva similar.

Textul de mai sus e o modalitate de a obtine ceva – adresa de email si poate o vanzare in plus de la o persoana pe care am fi pierdut-o. Evident, promisiunea trebuie sa fie una realizabila – ceva ce infrastructura afacerii tale iti permite sa faci.

Insa, sunt 100% convins ca puteti – daca vreti si daca aveti un pic de imaginatie – sa oferiti unui vizitator CEVA ce il poate ajuta iar voi sa ramaneti cu ceva in urma vizitei lui.

Atentie: trebuie ca ce oferiti sa NU substraga de la obiectivul principal – acesta este si ramane vanzarea directa.

Insa, pentru acei oameni care nu cumpara, puteti sa oferiti obiective secundare – ceva ce ii ajuta pe ei sa ia o decizie iar pe voi va ajuta sa ramaneti cu ceva – preferabil date de contact pentru a incerca o vanzare din mai multe etape.

reclame-cu-obiective-multiple

Crestere masiva a eficientei unei reclame

O conversie buna e in general undeva intre 1 si 3%. Insa, de vreme ce oferi ceva Gratuit e normal ca rata de conversie pe obiectivele secundare sa fie undeva la 3-9%. Evident ca din acestia majoritatea NU vor ajunge sa cumpere pentru ca… motive.

Dar undeva in jur de 10-30% vor ajunge in final sa cumpere. Asta inseamna ca obiectivele secundare ale unei pagini, DACA sunt bine facute, pot creste rata de vanzare finala chiar si cu 200%.

Daca asta nu e crestere masiva atunci…

Un alt exemplu de obiectiv secundar

Printre altele, noi oferim si Cursuri de SEO. Pentru acest produs, avem o pagina dedicata: http://seomark.ro/cursuri-seo/

Una dintre “problemele” acestei pagina e ca, de fapt, ea e o pagina centralizator (nu de vanzare finala): noi avem doua cursuri de seo – Jurnalism SEO si Optimizare SEO – orientate spre redactori online, respectivi webmasteri sau administratori de site.

O alta problema e faptul ca multi oameni se intreaba DACA ce oferim noi in cursuri e aplicabil practic, sau, doar teorie si vorba goala.

Ca sa “impusc” ambele probleme – am adaugat pe pagina respectiva un obiectiv secundar – anume un exemplu concret si de succes de optimizare SEO. Adica, efectiv, ce am facut pentru a duce pagina respectiva in prinele pozitii. (pagina e in top pentru cursuri seo, curs seo, etc…)

Oricine se poate inregistra gratuit si poate primi acel exemplu concret. Ne poate cunoaste mai bine, poate vedea daca i se pare ok cum prezentam si in final isi face o idee daca ce facem il poate ajuta real in a-si optimiza site-ul.

Altfel spus, castig o parte din vizitatorii care sunt interesati de cursuri seo, dar care nu au incredere sa cumpere din prima.

Ad-Web - Agentie Marketing Online | Web-Design | Servicii Promovare Online | Tel: 0775.304.971