Optimizarea Campaniilor Adwords – sfaturi originale si concrete – 2019

“Foloseste cuvinte cheie negative, nu licita pentru prima pozitie, testeaza…, imbunatateste” – bla bla…

GG-banner-GoogleAds

“Foloseste cuvinte cheie negative, nu licita pentru prima pozitie, testeaza…, imbunatateste” – bla bla…

Daca te intereseaza Adwords, probabil ai mai auzit sfaturile astea de 1000 de ori pana acum.

Asa ca nu – nu am sa ofer sfaturi generice

De data asta vreau sa iti ofer cateva sfaturi cat mai originale, la care sper ca nu te-ai gandit deja si care, sper eu, te vor ajuta in campaniile pe care le gestionezi.

Top sfaturi – originale si concrete – pentru optimizarea campaniilor prin Google Ads (fost Adwords)

› Actualizare 2019

Sfatul 1 – Coreleaza destinatia cu reclama si cuvintele cheie folosite

Concret,

Daca cineva cauta “draci baltati tasmanieni” trebuie sa vada o reclama (un ad) in care sa scrie CLAR “draci baltati tasmanieni” si daca da click sa ajunga intr-o pagina despre “draci baltati tasmanieni”.

Pare la mintea cocosului.. nu?

Si totusi de mute ori nu se intampla asa.

De ce?

Pentru ca de cele mai multe ori si cel care are site-ul si cel care face reclama vor sa o ia pe scurtatura.

Se face o singura campanie – se arunca acolo LA GRAMADA o serie de cuvinte cheie cu oarecum acelasi inteles si se duc la aceeasi pagina. De multe ori pagina principala a site-ului respectiv.

Dupa care se intreaba de ce nu merge? Sau de ce e asa de scump. Pentru ca Google ADS s-a facut foarte scump.

Va dau doua exemple concrete.

Am cautat “apartamente bucuresti 4 camere centru“.

Au aparut 4 reclame. NICI UNA nu era specifica pentru apartamente cu 4 camere si pentru centru. Mi s-au oferi apartamente de lux in herastrau, apartamente cu 2-3 camere si duplexuri intr-un complex rezidential, niste apartamente prin Titulescu de toate camerele – aici zona Titulescu nu e chiar centru … da fie – e aproape si un alt complex rezidential care se lauda ca e din 2018 si avea de toate pentru toti.

Nici una din cautari nu a fost foarte specifica pentru 4 camere sau pentru centru. Una s-a apropiat – cu oarecare indulgenta.

Alt exemplu:

Am cautat “curs engleza copii sector 6″ – Bucurestiul e un oras mare si foarte aglomerat. Ajungi greu dintr-o parte in alta. Cred ca daca vrei sa iti duci copilul la un curs de engleza nu o sa alegi o destinatie din celalalt colt. Cauti ceva pe langa tine… cat de cat.

Toate reclamele erau la cursuri de copii – NICI UNA nu mentiona sectorul. Si SUNT in sectorul 6 – daca cineva ar fi geo-targetat dupa IP-ul meu as fi vazut acea reclama.

Ca o nota secundara – prima pagina la rezultate organice (neplatite) era plina doar cu centre de cursuri engleza pentru sectorul 6. (vedeam bolduit sector 6, cursuri copii, etc…)

Deci:

Erau acele reclame foarte specifice pentru cautarile mele? Erau cu adevarat optimizate campaniile adwords pentru cautarile mele?

NU!

Lipsa clara de optimizare.

In urma cu 3-4 ani deficientele astea mergeau. Clickul era mult mai ieftin.

Mergea si asa – chiar daca multe click-uri se duceau pe langa, ii nimereai si pe aia buni.

Din pacate acum nu mai merge.

Sfatul 2 – Atentie la CTR – nu atrage doar curiosi

CTR mare nu e neaparat bun. Daca faci adwords, atunci foarte probabil vrei sa vinzi ceva. In general Adwords este un canal de promovare foarte eficient, dar si foarte scump. Din acest motiv TOT CE CONTEAZA este sa vinzi cat mai mult. Multi utilizatori fac insa click DOAR ca sa vada (din curiozitate), asa ca nu incerca neaparat sa aduci foarte multi oameni pe site, ci sa aduci foarte multi oameni care SA CUMPERE produsul tau.

Google recomanda un CTR mare si, ca sa fiu sincer, interesul este direct corelat cu CTR. Totusi, presupunand ca ai cat de cat un interes mare, este preferabil sa ii spui direct din mesaj omului ca vrei ca el sa cumpere de pe site-ul tau, sa iti cresti conversiile, decat sa aduci pe toata lumea sa vada.

Daca vrei trafic foarte mare, atunci Adwords nu e canalul potrivit. Prin Adwords incearca doar sa aduci clienti.

Concret:

Cand vrei sa promovezi ceva nu mai pune doar descrierea produsului si “vezi mai multe”.

Fa recmae axate pe vanzare!

“Vrei sa cumperi produsul x? – Il gasesti la noi incepand de la y lei”

Incearca sa optimizezi mesajele din campaniile de Google Ads astfel incat sa fie clar pentru cel care vede mesajul ca vrei sa cumpere.

Sfatul 3 – Foloseste minim doua grupuri de anunturi (ad group) pentru fiecare cuvant cheie

Cum adica? Atunci cand incep o campanie incerc pe cat posibil ca de fiecare data sa creez doua grupuri pentru fiecare cuvant cheie important. Un grup va fi cel cu expresia generala – folosita intr-un sens larg (broad) si un grup va fi doar cu expresii exacte – exact match.

Iata de ce:

Cuvantul cheie cu sens larg (broad) iti va aduce o gramada de cautari diferite, toate incluzand cuvantul respectiv. Insa, din acea mare gramada, doar cateva iti vor aduce cu adevarat conversii. Insa reclamele tale sunt optimizate pentru toate cautarile generate de cuvantul cu sens larg (broad).

Nu crezi ca e mai eficient ca, dupa ce identifici exact care expresii iti aduc trafic, sa le iei din grupul larg si sa le pui intr-un grup individual? Vei putea astfel seta un buget mai mare pentru ele si vei putea face anunturi si mai bune doar pentru acele expresii.

Evident, nu uita sa le elimini din grupul mare folosind cuvinte cheie negative, altfel se vor suprapune intre ele si nu castigi cat ai putea.

Sfatul 4 – Daca folosesti remarketing – verifica in cat timp ai conversii si optimizeaza durata reclamei

Google remarketring- unealta aia buna sau enervanta (depinde de ce parte esti – advertiser sau client), care atunci cand vizitezi site-ul iti reaminteste mereu ca el exista sau te enerveaza la culme.

Reclamele de tip remarketing sunt eficiente, insa si ele pot fi optimizate. In google Analytics exista o unealta – time to conversion – care iti arata timpul in care un utilizator se converteste. Poti vedea in cate zile se converteste un utilizator de la prima interactiune cu site-ul tau.

Este foarte important pentru ca:

In marea majoritate a cazurilor, 80% sau peste din vizitatori se conecteaza in primele 2-3 zile de la prima vizita a site-ului tau (o mare parte chiar in ziua 0) si doar 15-20% dupa. Insa, perioada implicita a remarketing-ului este de 30 zile.

Asta inseamna ca 80% din buget se duce catre niste vizitatori care statistic nu se convertesc si tot ce face e sa ii enerveze.

Deci: verifica exact care este fereastra de conversie (conversion window) si ajusteaza reclamele ca atare.

adwords-ppc-500x300

Sfatul 5 – Te asediaza cu click-uri concurenta?

Nu traim intr-o lume ideala/idilica. Nu e frumos, dar e real. In multe nise competitorii dau click unii la alti doar ca sa isi arda bugetul. @#$%@ happens. Google are o functie care incearca sa te protejeze de click-urile false si iti mai da la sfarsitul lunii o parte din bani inapoi.

Cu toate astea e posibil sa nu fie suficient. Ce poti face?

Din fericire exista 2 solutii:

1- exclude IP-urile recurente (IP exclusions). Atunci cand setezi o campanie Adwords (in primul meniu, cel de setari) poti introduce o lista de IP-uri la care sa nu apara reclamele tale. Acum, fie faci rost de o lista de IP-uri de la cei care iti asigura hosting-ul, din Cpanel sau poate chiar ai instalat pe site un plugin sau program care sa iti arate ce IP-uri te viziteaza des. Sunt multe variante, toate destul de usoare.

Odata ce ai identificat lista IP-urilor recurente, le elimini si ai scapat de problema.

Dar daca ala rau intra mereu de pe alt IP? In cazul asta, da, poti avea probleme. DAR in cele mai multe cazuri nu te confrunti cu un hacker/IT-ist versat, ci cu un individ care pur si simplu da click pe reclamele tale de pe orice calculator sau telefon prinde. In cazul asta, in 2-3 saptamani identifici toate calculatoarele si telefoanele din aria lui si le elimini. In peste 80% din cazuri, masura functioneaza.

Pentru cazul in care IP insa nu functioneaza, incearca metoda 2.

2 – fa o audienta cu toate vizitele recente din site-ul tau – 1 saptamana sau mai mult – si foloseste-o la Google Ads pentru a scadea bugetul pentru click-urile recurente. Sistemul iti permite sa reduci bugetul cu pana la 90% din costul unui click normal.

Metoda este descrisa in amanunt pe Youtube aici»

Sfatul 6 – ai incercat de toate si tot nu iesi pe profit?

Sunt situatii in care aproape orice incerci sa faci nu merge eficient. Oamenii dau click, intra pe site dupa care ies si prea putini cumpara.

Ai incercat toate variantele de optimizari ale campaniilor, ai schimbat texte si cuvinte cheie si totdegeaba?

O solutie de ultima instanta este sa incerci sa ii pui pe vizitatori sa faca ALTCEVA decat sa cumpere de la tine. De exemplu, pune-i sa te sune. Fa scopul campaniei tale sa fie apelul telefonic, nu cumpararea.

De ce poate fi mai bine asa?

In primul rand, pentru ca decizia de cumparare este mai dificila. Apelul telefonic implica un angajament mult mai mic din partea acelui vizitator. Nu il costa bani, nu necesita mai nimic. Si atunci este mult mai probabil sa faca acel lucru.

Doi, daca intra pe site dupa care ies fara sa cumpere trebuie sa vezi de ce o fac. DAR, daca nu ai o unealta de diagnosticare, cum iti dai seama unde e problema? Daca ii pui sa te sune, atunci pur si simplu din discutia cu ei poti sa iti dai seama ce ii impiedica sa cumpere si ulterior sa rezolvi problema.

Ad-Web - Agentie Marketing Online | Web-Design | Servicii Promovare Online | Tel: 0775.304.971