Te promovezi pe Facebook sau in media? Atunci nu citi acest articol

Esti interesat sa te promovezi pe Facebook?

Sau pe site-urile din Romania?

In caz ca da, atunci trebuie sa stii ceva important pentru buzunarul tau.

Daca ai produse sau servicii mai scumpe sau mai greu de inteles, atunci, ca sa ai campanii DE SUCCES, va trebui sa investesti SEMNIFICATIV mai mult decat costul efectiv al reclamei in mediile de mai sus.

promovare-prin-facebook

In mare, exista doua tipuri de produse/servicii care se vand in Online

Produse care, in general, costa sub 200 lei si produse care, in general, costa peste 200 lei.

Evident, 200 lei nu e un prag fix. E o aproximare. Insa, din experienta mea in online, e un prag psihologic destul de important.

Cumva, marea majoritate a oamenilor sunt dispusi sa isi asume riscuri mai mari cand e vorba de produse sub pretul asta. Cumva, chiar daca te pacalesti, si nu e chiar ce voiai, 200 lei nu e un capat de tara.

Asa ca, daca vinzi produse ieftine, merge sa te promovezi fara eforturi sau strategii aditionale.

Insa, daca ce vinzi sare bine de 200 lei, atunci nu prea merge daca DOAR incerci sa vinzi direct.


De ce costa mai mult promovarea daca avem produse mai scumpe

Strict tehnic, doar promovarea nu costa mai mult. Costa mai mult intreg procesul prin care incerci sa obtii clienti.

O reclama intr-un site sau in Facebook are un mare dezavantaj: nu prea are cum sa iti aduca un vizitator interesat EXACT in secunda aia sa cumpere ceva de la tine.

Reclama iti va aduce mult trafic – multi oameni generic interesati de produsele tale. Multi curiosi, putini cumparatori. Asta si pentru ca, in general, in Romania, peste 200 ron nu prea se cumpara impulsiv. Oamenii chiar se gandesc inainte sa dea banii aia.

Nu spun ca nu poti vinde. Poti, dar la un procent semnificativ mai mic. Si e FOARTE probabil ca procentul ala sa nu fie suficient cat sa faci profit ca lumea sau abia iti acoperi costurile.

Insa, daca te gandesti ca e suficient sa aduci trafic pe site si dupa aia cumva, prin gratie divina, traficul se va transforma miraculos in clienti, atunci o sa ai o mare surpriza neplacuta: NU SE INTAMPLA.

Si atunci, ce e de facut?

Transforma, IN TIMP, curiosii in cumparatori

Practic, daca vrei sa ai o campanie de succes in media, atunci va trebui sa procesezi acel trafic obtinut.

NU este suficient sa il aduci la tine pe site si sa te uiti cum iti cresc vanzarile.

Traficul adus TREBUIE LUCRAT. Adica:

  • Trebuie sa captezi acel trafic. Asta se face cu
    • Campanii de tip remarketing sau push notifications (in esenta ii instalezi un cookie care sa il identifice pe vizitatorul respectiv)
    • Colectare de lead-uri – adica in general email si telefon
      • In acest caz, trebuie sa revii cu campanii de e-mail (newslettere, promotii) sau campanii telefonice – sales

In ambele cazuri un lucru e cert: CRESTE necesarul de munca, timp si bani pentru obtinerea unui client.

In plus, cu cat produsul e mai scump sau mai complex, cu atat ai nevoie de mai multa personalizare. Si cu cat ai nevoie de mai multa personalizare, cu atat gradul de automatizare scade si cu atat ai nevoie de mai multa promovare la nivel individual. Adica email-uri personalizate si telefon.

Altfel spus, daca vinzi ceva scump sau complex, trebuie sa alergi mult dupa cumparator. Si probabil nu esti singurul care o face.

Toate astea COSTA. Costa bani, timp, munca, salarii, etc…

Este o formula nescrisa (care sunt convins ca se poate calcula)  si care spune ca efortul depus DUPA ce faci campania efectiva este direct proportional cu gradul de dificultate al produsului vandut.

SAU

Mai simplu spus, daca incerci sa vinzi ceva mai scump, fii pregatit sa aloci MAI MULTI bani in post-promovare decat in reclama.

Din experienta mea – Empiric, nu matematic calculat,  punctul de echilibru e undeva la produsele/serviciile care costa in jur de 1500-2500 lei. E posibil ca suma sa fie legata de salariul mediu, dar e doar o banuiala. Ma gandesc ca e semnificativ mai dificil sa ii ceri cuiva sa cheltuiasca mai mult decat castiga intr-o luna.

Practic, in jurul acestui punct, energia (banii) depusi in campania efectiva este oarecum egala cu energia depusa pentru a-i convinge pe cei care sunt adusi de campanie.

Daca produsele sunt semnificativ mai scumpe de suma asta, atunci efortul depus pentru a atrage clienti este MAI MARE in post promovare decat in campania efectiva.

Si vreau sa clarific un aspect. Efort nu inseamna DOAR cheltuieli directe.

Oamenii aceia trebuie sunati sau contactati pe e-mail. Vor avea intrebari la care va trebui sa raspunzi. Va trebui sa faci contracte personalizate, sa negociezi, sa contracarezi argumente, etc… Toate astea trebuie facute de CINEVA. Acel cineva poti fi tu – caz in care aloci timp – si timpul inseamna bani. Sau… ai o echipa de vanzari, caz in care ei aloca timp, tu aloci bani sa ii platesti pe ei.

facebook-like-300x300

Deci, NU uita: Ia in calcul COSTUL TOTAL al promovarii

Daca vinzi produse sau servicii mai scumpe sau mai complexe, o campanie de promovare EFICIENTA, CU REZULTATE te poate costa la final de cateva ori bugetul efectiv alocat promovarii.

Sa nu zici ca nu ti-am spus!

Ad-Web - Agentie Marketing Online | Web-Design | Servicii Promovare Online | Tel: 0775.304.971