Top sfaturi personale pentru imbunatatirea reclamelor pe Facebook

Faci campanii pe Facebook, cheltuiesti o gramada, dar nu vinzi mai nimic?

Daca da, atunci articolul asta e pentru tine: Top sfaturi pentru diagnosticarea si imbunatatirea campaniilor din Facebook.

Facebook este, fata de altele, o platforma ceva mai usor de administrat, si are multe scurtaturi prin care poti lansa o campanie publicitara prin doar 2-3 click-uri. In general insa, cu cat cheltuiesti mai usor banii, cu atat profitabilitatea lor scade…

Mai jos sunt cateva sfaturi personale pentru imbunatatirea campaniilor publicitare in Facebook.

facebook-like-300x300

Sfatul 1 – nu neaparat cel mai important

Asigura-te ca ai ales bine obiectivele campaniei. Adica obiectivele din poza de mai jos.

Facebook-ul are o particularitate importanta: INTOTDEAUNA OPTIMIZEAZA RECLAMELE. Setarea asta e activata in mod implicit pentru TOATE campaniile de promovare si nu poate fi (inca) dezactivata. In cele mai multe cazuri, acest lucru va fi un avantaj daca ii ceri Facebook-ului lucrul corect. Daca nu, atunci va fi un mare dezavantaj.

Cred ca marea majoritate a celor care au campanii slabe pe Facebook vor de fapt sa vanda, dar, se promoveaza in Facebook cu campanii de click sau engagement (strang like-uri).

Daca ii “spui” lui Facebook ca vrei like-uri sau click-uri, atunci Facebook asta iti va livra. Like si click la greu. Dar mai putine vanzari.

Deci: asigura-te ca obiectivul campaniei tale este cel dorit.

PS: Boost post este bun doar pentru trafic, like si share.

Sfatul 2 – nu posta reclame plictisitoare, insipide, care nu spun nimic si care vand produse scumpe sau foarte nisate

Am citit o statistica in care se spunea ca in medie, un utilizator de Facebook este conectat aproximativ 50 de minute cumulat in fiecare zi. Evident, e o medie, unii stau mai putin, altii mai mult. In acest timp, el vede in medie undeva cam 300 de postari, o parte de la prieteni, o parte de la firme care isi fac publicitate. Insa, aceste 300 sunt doar un esantion din aproximativ 1600 de postari pe care el le-ar vedea DACA Facebook nu ar face o sortare.

Deci, atunci cand incerci sa afisezi o reclama unui om, nu esti la concurenta doar cu alte firme care incearca sa ii vanda acelasi produs ca al tau. Esti la concurenta cu toate postarile prietenilor lui, si cu toti ceilalti advertiseri, care incearca sa ii afiseze un mesaj aceluiasi utilizator, nu neaparat pentru un produs similar cu al tau.

Daca reclama ta nu e perceputa ca fiind utila/interesanta ori:

  • Va costa foarte mult
  • Nu prea va fi afisata
  • Cel mai probabil o combinatie ale celor doua de mai sus.

Altfel spus, nu va fi eficienta.

Ca si recomandare concreta:

Gandeste-te bine care este limita superioara pe care esti dispus sa o platesti pentru un click sau pentru o vanzare sau pentru ce vrei tu sa faci pe Facebook.

Optimizeaza reclamele pentru a scadea sub limita aia. DACA, dupa un timp rezonabil tot nu reusesti sa duci costul sub pragul minim de rentabilitate, atunci trebuie sa regandesti toata strategia si logica promovarii.

servicii facebook ads

n care sa incluzi potentialii tai vizitatori. Testeaza aceleasi reclame pe toate audientele si vezi ce rezultate obtii.

Apropo de asta, Facebook chiar a lansat un tip de campanie specializata pentru asta: split test – este un tip de campanie special conceputa pentru a testa cu aceleasi anunturi doua audiente diferite.

Daca te intereseaza mai multe despre functia asta, poti citi chiar de la ei: https://www.facebook.com/business/help/1738164643098669

O campanie eficienta nu inseamna sa vinzi mult la toate persoanele (asta ar fi o campanie facuta de Superman) ci sa identifici acele persoane unde poti vinde eficient.

Sfatul 6 – Fa un test intre cunostinte

Daca e vorba de o campanie in care vrei sa investesti mai multi bani, nu e o idee rea sa faci un mic test inainte. Trimite reclama si pagina de destinatie la cateva cunostinte si intreaba-le:

  • Ai da click pe reclama asta? De ce da, de ce nu
  • Ai cumpara produsul respectiv? De ce da, de ce nu
  • Ce ti-a atras atentia la reclama si ce ti-a atras atentia la pagina de produs

Daca trimiti la 10-20 de persoane, iti vei face in mare o idee despre cum vad ei ca persoane neimplicate reclama respectiva.

Un aspect important e sa nu trimiti la colegi din departamentul in care lucrezi sau care sunt direct implicati in realizarea campaniei respective sau a produsului respectiv. Gaseste niste prieteni care sa aiba cat mai putin treaba cu reclama/produsul respectiv.

Ad-Web - Agentie Marketing Online | Web-Design | Servicii Promovare Online | Tel: 0775.304.971